Trött

Ingen kan förstå hur trött jag var när väckarklockan ringde vid 7 imorse. Jag hade tänkt gå ut och promenera innan jobbet nämligen, men nu blev det inte alls så. Istället snoozade jag tills halv nio och nu sitter jag här med min vanliga frukost; smoothie och latte. Börjar inte förrän 10 idag, vilket är jätteskönt!

Började fundera lite på vad som är sent och vad som är tidigt på morgonen och hur fort uppfattningen egentligen ändras. Just nu är jag inne i en slags rytm (p.g.a. jobbet) där jag sällan går upp senare än åtta. Inte ens på helgerna. Nu tycker jag att väckning vid åtta gränsar till sovmorgon, men när jag jobbade kväll på mitt förra jobb kunde ja gladeligen sova till 10 verenda dag. Sjukt!

Jag mår mycket bättre (både fysiskt och psykiskt) av att gå upp tidigt och lägga mig tidigt så jag är glad att mitt jobb nu tillåter att jag har en sådan dygnsrytm. Alltid funkar det dock inte att komma upp ur sängen om man inte är tvungen och idag var en sådan dag.

Nu är jag lite sur på mig själv för att jag skippade promenaden, men jag får helt enkelt se till att gå efter jobbet istället. Sedan är jag lite nyfiken på hur det går för Kenza och Tyra ikväll. Ska nog se premiären åtminstone. Tänker du göra det?

Försökte hoppa… Ser ni förresten min söta termos där till vänster? Har använt den flitigt och även om den inte håller kaffet varmt riktigt lika länge som en sådan där i rostfritt stål så får den helt klart godkänt betyg av mig. (Bilden är från i söndags)

  1. Lämna en kommentar

Lämna en kommentar