Tre fran lagenheten

Min farggranna hylla i koket. Som jag sagt tidigare blir jag sa glad av farg just nu och sa ar det alla dessa fulsnygga saker som inte kostat mig manga pengar alls. Jag alskar det faktum att vi fatt ihop det nodvandigaste (och lite till) till ett fungerande hem utan att behova ruinera oss. Har ar det mest loppisfynd,  forutom vattenkokaren och brodrosten da. Och sa Brita-kannan som filtrerar vattnet sa det varken smakar eller luktar sa mystiskt som det kan gora har i Australien annars.

Tva loppisfynd till. Hyllan fyndade jag for ett par veckor sedan pa en loppis i Albury och stolen kopte vi nu i helgen pa en auktionsaffar i Wodonga. Gav $8 respektive $20 for dem. Hyllan skulle egentligen bara bli en nodlosning men jag har borjat gilla den jattemycket nu. Stolen ska klas om vartefter, men i den har lyan duger den bra som den ar.

Nagon kanske minns att jag i ett tidigare inlagg kommenterade att man inte diskar med borste har utan med svamp eller trasa… Och for er som for bok over vad jag personligen diskar med sa har jag alltsa blivit sa pass opatriotisk att jag inforskaffat en diskSVAMP till nya lagenheten. Och en trasa. Men ingen borste alls faktiskt. Svamp ar saa bra!

Ni kanske vill se fler bilder? 🙂

  1. #1 av siisi på 12 december 2011 - 18:56

    joo, mera bilder!! 🙂

  2. #2 av Mam på 13 december 2011 - 1:19

    jo tack, mera bilder 🙂

  3. #3 av M på 15 december 2011 - 6:51

    Ja kommenterar lite fler saker på sama gång nu. Jee va kiva att ni har hittat ett eget hem! 🙂 o d där ljusröda skåpet är jag nyfiken på att få si sen. Kokosbollar jaa, nami nami, fick rikit fiilis att baka såna nu själv, ha gjort d i Vasa några ggr. Vet int om d e eller ha vari nån Borgå grej för vi gjord o allti såna i forsby (me pappa) o vi kalla dom negerbollar hehe. Men 90-talet verkar iaf ha vari kokosbollarnas tid 😛 Jaa, o joo vi vill se fler bilder från hemmet!! Jätteintressant också d där inlägget om boende i Australien.

    • #4 av Lilla Lotta på 15 december 2011 - 11:46

      Tack for era kommentarer! Har lagt upp lite fler bilder nu. 🙂

Kommentera

