Pa begaran: Lagenhetsbilder

Det efterlystes fler bilder fran lagenheten och det ska ni fa. 🙂 Vi ar nu officiellt inflyttade (sov dar forsta gangen igar natt) och stallet ar beboeligt sa nar som pa kylskapet som vi fortfarande inte har inforskaffat. Det ar ju sa varmt har nu sa man kan liksom inte kopa nagonting som ar farskt for det far bara illa i hettan, sa igar nar Nico kom pa besok och det blev middagsdags (eller tea som middag oftast heter har) blev vi saledes tvugna att testa var indiska take away som bokstavligen ligger runt hornet. Maten var helt okej (aven om ingenting nagonsin kunnat sla Delhi Darbar pa Tavastgatan i Abo) men jag lovade iaf mig sjalv att det inte skall bli nagon vana att losa kylskapsproblemet med hamtmat…

Vi hade det riktigt trevligt och det kandes inte alls som ett och ett halvt ar sedan vi senast sag Nico. Killarna skamtade pa och drack ol och beundrade Nicos motorcykel medan jag sprang runt och packade upp och packade undad grejer. Sen kom Svarmor forbi med vara gardiner ocksa for att dubbelkolla och mata nagra grejer och jag borjade fundera pa det har med gardiner och fonster i detta landet.

Jag bir gang pa gang forvanad over hur mycket australiensarna verkar gilla morker. Fast det kanske ar sa det blir nar det finns sa mycket solljus att det racker och blir over. Som skandinav har man ju fatt vanja sig vid att ta vara pa det lilla ljus man far men har har folk fordragna gardiner dygnet runt och helst ar det tjocka, tunga grejer som galler. Jag vet ju att det mest ar av praktiska skal som att halla varmen/kylan utanfor, men jag kan inte hjalpa att jag tycker att det ser lite deprimerande ut… Att det sen anses trendigt har att ha sa stora fonster som mojligt, nar dom anda bara ska hallas igentackta, verkar ocksa lite underligt.

Men nu tar vi nagra bilder va? Allting ar fortfarande lite halvfardigt sa jag visar inga helheter men nagra detaljer kan jag ju bjuda pa.

M ville se skapets progress och har star det nu halvfradigt i vart vardagsrum men redan lite i anvandning. 🙂 Har skrapat av den rosa fargen forutom pa tassarna och sa har vi borjat sanda utanpa. Scott har fyllt i halen och hacken i traet och vartefter ska det malas vitt bade utanpa och inuti har jag tankt.

Det som skulle bli var fruktskal lamnade jag kvar i Goulburn och nu bor frukterna pa fonsterbradet istallet. Ska laga lemon butter pa citronerna sa fort vi skaffar kylskap sa det haller sig langre.

Halvfardigt var det ja. Stolarna behover sandas och fa sig ett lager med farg. Bordet ar en nodlosning som vi lanade fran Scotts styvpappas verkstad. Har sannolikt anvants som arbetsbank tidigare for det finns en massa suspekta flackar som kan vara olja och nagon har raknat matteuppgifter direkt pa bordet ocksa.

Jag har borjat dricka te, forutom pa sondagar nar den obligatoriska pannkaksfrukosten kraver att fa bli nerskoljd med latte. Tet forvarar jag i fina glasburkar fran kirppis. For ovrigt kan det handa att den har hyllan ar min favorit i hela lagenheten.

Handfatet i badrummet har tva kranar. Naturligtvis.

Och nar vi anda tittar in i vart badrum kan jag passa pa att visa den har sota porslinsasken som jag kopte igar for 50 cent. Just nu bor det harsnoddar och spannen i den men jag tankte mig egentligen att den skulle fa forvara mina minsta orhangen och sant…

Det har paslakanet heter Scandinavian sa vi blev ju tvugna att valja det bland alla fina som fanns. For forsta gangen delar vi nu tacke ocksa och eftersom vi ar lite ovana korde vi pa ett enormt ulltacke i storlek King, vilket ar det storsta som finns att fa aven om var sang bara ar en Queen… Sen finns det Double ocksa. Och Single och King Single och jag vet inte allt. Vet inte hur de skiljer sig heller, men jag tror att en Queen kanske ar 160 cm ungefar, vilket kanns ganska rimligt for tva personer.

Avslutar med var ganska fula gate. Vet inte riktigt vad jag ska tycka om den for den fungerar ju toppen, men ser bara for sorglig ut…

  1. #1 av M på 23 december 2011 - 23:07

    Jee skåpet kommer att bli superfint 🙂 o en söt liten grej för hårsnoddar o sånt, borde skaffa någo sånt själv… ja gillar oxå kökshyllan, lite sådär retro o inbjudande me allt te 🙂 Ugh med dom två kranarna, som i UK, men d e nu så som dom har d så man får bara leva me d.

Kommentera

