Julkul

Juldag idag och det har avnjutits jullunch i garaget (vanlig plats for hang av alla de slag for ovrigt). Det har osregnat och askat om vartannat och ni vet den dar Norge-trojan som jag fyndade i Gladstone – den ar med nu. Ganska skont anda utan den tryckande hettan som har hagrat i ett par dygn fram tills nu och det ar allt lite mysigt att smafrysande inta sin jullunch. 🙂

I detta nu pagar nagot slags paus mellan lunch och middag och familjemedlemmarna har alla antingen lagt sig eller sysselsatt sig med datorspel. Sjalv har jag uppdaterat mig om hur mina favoritbloggare har haft det pa sistone och tittat pa nagra av de fa bilder jag sjalv knappt den har julen.

Sammanfattningsvis har det varit ANNORLUNDA. Ovan ser ni nagra bilder fran idag. Julkappsshorts (som eventuellt kan paminna om en gardin som hanger i ett fonster inte langt harifran), julbelysning, hemlagad julgransdekoration, hund, prins samt efterrattsblandning bestande av allt fran gingerbread, christmas cake, och gloggcheesecake till lemon tart, maranger och olika sorters custard och gradde…

  1. #1 av Mam på 25 december 2011 - 19:09

    ANNORLUNDA är nog rätta ordet!
    Efter gårdagens julaftonsäventyr i ett par centimeter drypande våt snömodd här i vårt gamla Borgå – med dyblöta skor – eftersom jag inte visste att mina vinterskor är sönder, men nu VET jag det och genomdränkande snöblandat regn HELA dagen… då känner man sig en aning avundsjuk….. ❤

    • #2 av Lilla Lotta på 30 december 2011 - 13:42

      Men vi hade ju också regn. Och satt i ett garage och firade med regnet som ibland piskade vertikalt rakt ner på bordet. 🙂

  2. #3 av Lina på 27 december 2011 - 8:18

    Glöggcheesecake lät spännande! Är det du som kommit på det receptet? Hoppas att resten av julhelgen var trevlig! I Sverige blev det en grön jul, förutom en liten snögubbsstackare som överlevt till en envis liten klump på den bara backen 😉

    • #4 av Lilla Lotta på 30 december 2011 - 13:40

      Nej, faktiskt inte, men jag har modifierat ett par olika recept för att få det som jag vill. 🙂 Första gången vi lagade glöggcheesecake var med en kompis från laget hemme i Finland till en julfest… Har dock aldrig lagat den helt själv och framför allt inte utan glöggkoncentrat men det gick jättebra. Gjorde glöggen själv och så var det bara att vispa och blanda och hålla på. Lägger kanske upp receptet här sa kan du testa någon gång.

Kommentera

