Say thanks when the universe aligns

Ofta när jag har riktigt bra flyt i livet känner jag impulsivt att jag vill tacka nån. Min lyckliga stjärna, Gud, min utomordentliga karma, beror lite på. Men så för ett tag sen läste jag någonstans att det inte skulle vara hälsosamt för att man på det här sättet indirekt kan odla fram en slags tacksamhetsskuld som kan liknas vid det här klassiska ”att axla hela världens problem”. Att man helt enkelt måste känna tacksamhet för att allting annat är otacksamt mot dom som har det värre…
Har inte riktigt kunnat släppa det här och inte heller bestämma mig för hur jag egentligen tycker. Men så igår på meditationen kom vi in på samma tema och då uppmanade instruktören oss att alltid sända ut tacksamhet när universum samarbetar. När man får tre grönljus på raken och när bussen man annars hade missat råkar vara sen så man ändå hinner med.
Detta får avgöra saken. Så nu tänker jag dela med mig lite av dagens. Två saker. Den ena mer livsavgörande än den andra om vi säger så. 🙂
Ett. Scott fick sitt drömjobb med regelbundna arbetstider och inga fler nattskift. Vi är bara inne på vecka två men det är redan nästan fyra veckor sedan han senast jobbade kväll eller natt och jag känner redan hur det här kommer funka så himla mycket bättre för oss. Vi älskar ju rutin och det här jobbet gör att en rutin öht är möjlig. Bara det här att man slipper äta själv på kvällen alltså. Och han kan gå på alla sina träningar och vi kan ha ett socialt liv under veckans alla dagar. Älskar, älskar, älskar vår vardag. ❤
Två. När man slinker in på sitt favoritloppis och lyckas hitta ALLA accessoarer till helgens temafest på ett och samma ställe. När man slipper jaga och lägga onödig tid på att hitta grejer man behöver för en kväll. Och när damen i kassan dessutom är hon den där ljuvliga som alltid hittar på dom allra basta priserna för oprissatta grejer.

image

  1. #1 av Mam på 25 maj 2016 - 21:02

    Det är ju JUST sådär man ska tänka! Vara glad för dom små sakerna i livet! för det finns SÅ många små saker som man kan förgylla dagen med och vara tacksam för, som man ofta inte tänker på. Tacksamhetsskuld skall man ju inte odla, det är klart. Det är dessutom en konst att kunna se det positiva i vardagen, i denna tid när krav från alla håll är det mest framträdande, krav från omvärlden och krav som man ställer själv…..så absolut! JUSt sådär ska man tänka ♥ ♥ ♥

  2. #3 av DaniBee på 26 maj 2016 - 15:58

    Härligt ❤ Bilder från festen sen,snälla.

Kommentera

