Soffan får nytt liv

Hej hopp. Lördagsmorgon och jag har redan druckit kaffe, tränat, kört en maskin tvätt och tagit ett långt bad tillsammans med ny svensk deckare. Så kan det gå när man har en tid att passa. Jag har nämligen sagt upp mitt gamla gymmedlemskap och har nu kört några veckotrials på olika gym här i stan som har classes. Jag som är så okordinerad att jag skäms har testat bla body pump, body balance och imorse nu också grit för första gången vilket är en 30 minuters intensiv intervall träning. Jag är helt såld på classes nu och vill aldrig någonsin träna själv på traditionellt gym igen. 🙂 Mina axelmuskler har aldrig varit så här ömma men jag älskar känslan. ❤
Nu ska jag fortsätta helgen med att storhandla, eventuellt göra karelska piroger till kvällens kalas om det inte visar sig för invecklat,  samt lämna tillbaka en massa tygprover som jag lånade hem tidigare i veckan. Det kanske jag inte sa innan men vi ska alltså klä om den rosa härligheten framöver och naturligtvis ska den bli grå. Är så pepp trots att väntetiden är jättejättelång. Vi har valt en riktigt duktig hantverkare som har sin verkstad bara ett kvarter bort (blir inte mer lokalt än så här) men han är alltså uppbokad i 9 månader framöver!! Å andra sidan är det ju trevligt för nu kan vi leva med den rosa ett tag och sen får vi en "ny" i mars när vi rimligtvis har tröttnat.

image

Inte helt otippat har jag valt den fjärde nerifrån. Scott tycker att jag är löjligt förutsägbar men hur gärna jag än vill kan jag inte välja någon annan färg än rökgrå. Att klä om en möbel är ungefär lika dyrt som att köpa en helt ny och då väljer man helst något som man orkar betrakta längre än ett halvår. Kan ej bärga mig.

  1. #1 av DaniBee på 28 maj 2016 - 19:17

    Blir nog fin-fint! Och nio månader med rosa soffa,så gulligt! Känns nästan som att ni får en rökgrå bebis sen ju 😀 ❤

Kommentera

